Spis dig til mere glæde og energi med enkel og reel mad

Kommende arrangementer

Inspiration

resized image
Varm olivenolie i en tykbundet gryde. Tilsæt løg, gulerod og timian og sauter forsigtigt i 5 minutter. Tilsæt hvidløg og tomater og sauter yderligere nogle minutter. Tilsæt linserne og grøntsags bouillon og lidt salt og peber. Bring i kog og reducer varmen og lad suppe små simre i ca. 25 minutter. Tilsæt persille og spinat og lad gryden yderligere koge i 5 minutter. Smag til. Server med olivenolie og parmesan eller små tern af fast gedeost.
resized image
Skær toppen og bunden af grapefrugten. Arbejd rundt om grapefrugten med en skarp kniv, således at du både får skræl og det hvide af. Hold grapefrugten over skålen så juicen løber ned i skålen, mens du forsigtigt løsner hver stykke grapefrugt fra membranen og lader dem falde ned i skålen. Halver og tag avocadoen ud af skrællen. Skær den i skiver på langs. Arranger på tallerkenen grapefrugtstykker med dens juice og avocado skiver. Drys med lidt salt, frisk kværnet peber, frisk chili, koriander og generøse mængder af god olivenolie. Serveres med det samme.
resized image
Start med at blende nødder og vand. Tilsæt herefter resten af ingredienserne. Blendes godt og nydes. Hvis du vil have smoothien endnu mere næringsrig, kan du til sidst tilsætte 1 spsk. proteinpulver ( Sun Warrior proteinpulver med vanilje eller chokoladesmag ) og evt. 1 spsk. hørfrøolie Blendes kortvarigt.